2 ore, multe pietre, dinozauri și planete…

IMG_20150327_140107Dragi părinți și copii, azi (cred că până postez se face „ieri”) am vizitat Muzeul de Geologie!
Este o minunăție de muzeu. Noi am fost acolo pentru dinozaurii veniți în vizită din Transilvania – cei din expoziția “Dinozaurii și rudele lor din Insula Hațeg”… Frumoși dinozauri români! Cred că merită văzuți!

IMG_20150327_125049
Copiii mei sunt încă mici așa că o vizită la un muzeu „mai didactic”, cum este Muzeul de Geologie, este ca o săritură la trapez… dar ne-am descurcat până la urmă, printre multele vitrine de sticlă (cu „pentru ochi și nu pentru mână” în refren).

Evident că 2 ore nu sunt de ajuns pentru parcurgerea în întregime a Muzeului dar, la vârsta lor, nici nu m-am gândit că ar fi cazul să o luăm chiar sistematic de la stânga la dreapta, fără să sărim peste vreuna din explicații.

IMG_20150327_125140
Așa că a fost o vizită „la liber”… și am căutat să descoperim puncte de interes (ca să știm de ce venim a doua și a treia și a patra oară și tot așa).

Le-am descoperit: macheta Mării Negre, machete de vase petroliere, niște pietricele ciudate care seamănă cu niște aricei, alte pietre care strălucesc, o peșteră cu stalactite din scârț, la subsol, care a stârnit furori – pe care au traversat-o de 50 de ori pe puțin și pentru care au cerut (de la cineva care trecea prin zonă) și niște lilieci lipiți de tavan; dinozauri, mamuți, cranii de oameni din vechime (reconstituiri) – iar după reacția lor mă gândesc că e chiar potrivit să planificăm o revizitare în ziua de Halloween… și, vedetă, uriașa machetă a Sistemului Solar cu proporții oarecum în regulă.

Acum, în legătură cu proporțiile astea: să știți că îmi dau dureri de cap de mai multă vreme. Să vă explic: după cum probabil ați observat, copiii noștri se întâlnesc destul de des cu imagini ale Sistemului Solar (aici suntem la categoria: „din beneficiile epocii”) în diverse enciclopedii/ manuale/ materiale… problema este că, tot destul de des, imaginile respective ne prezintă un Soare care este cam cu o portocală mai mare decât Pământul care este cu o nucă mai mic decât Jupiter… moment în care cred că nu are rost să mai rămânem în zona geografiei/ fizicii/ științei – putem să alegem, de exemplu, să alunecăm spre zona ficțiunii (unde văd că este ușor pentru niște chestii rotunde care sunt atât de mici și apropiate să capete și o voce a lor proprie și să înceapă să cânte în cor)…

Hei, să revenim! Macheta ne servește interesele foarte bine, deocamdată. Bravo Muzeu! 🙂

Mezinul meu, mai ales, a fost super încântat să vadă doar o parte din planete (piticele micuțe lipsesc din machetă) și cred că, pe viitor, îmi va fi ușor să-l iau cu racheta de 381, de acasă și să-i setez cursul spre Muzeul de Geologie – iar dacă va dori să se facă și cosmonaut, nu voi putea decât să mă bucur! 🙂

Interesează pe vreun copil/ adolescent mineralogia? Dinamica externă și internă a Pământului? Paleobotanica? Paleontologia? Stratigrafia? Hidrogeologia? Tectonica României? Geologia României? Mineralele fluorescente și florile de mină? Colecții petrografice? Dinozauri, reptile și alte viețuitoare vechi de sute de milioane de ani? Istoria pământului pe vârste? Evoluția geologică a Terrei?

IMG_20150327_123652 IMG_20150327_124314 IMG_20150327_124729 IMG_20150327_125737 IMG_20150327_131419Eu zic să nu răspundem noi în locul copiilor. 🙂

Pentru o prezentare a Muzeului cu mai multe detalii, mergeți pe site, aici http://www.geology.ro/colectii/

Dinozaurii (cei mari) se mai pot vedea DOAR în acest weekend.

Intrarea costă 6 lei.